Even relaxen nu - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lizzy Verweijmeren - WaarBenJij.nu Even relaxen nu - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lizzy Verweijmeren - WaarBenJij.nu

Even relaxen nu

Door: Lizzy

Blijf op de hoogte en volg Lizzy

07 Januari 2016 | Australië, Byron Bay

Haihai,

Mijn laatste weken in Auckland zijn snel gegaan. We hebben nog met een paar man gekampeerd in Mt Manganui wat erg leuk was en goed om alles mee af te sluiten. Natuurlijk hoorde er nog een goed geslaagd feestje bij, maar daarna was het toch echt tijd om afscheid te nemen van iedereen. Op mijn werk hadden ze een morning tea geregeld met sushi, taart, pannenkoeken en nog meer lekkere hapjes omdat ik en Liese weggingen. Ze hadden nog een paar super leuke cadeautjes voor ons als bedankjtje. Het was raar, maar goed om een gouden tijd zo af te kunnen sluiten.

Ik had Jessy opgehaald van het vliegveld, spullen gepakt en ben toen zelf mee het vliegtuig ingestapt om te begin te maken aan een mooie reis naar het zuidereiland. We zijn begonnen in Christchurch, waar niet zo heel veel te beleven viel. De eerste dag van onze reis begon met een mooie route naar Greymouth door de Arthur’s Pass. Het was anders dan het Noorder eiland, maar super gaaf om rond te reizen. Na Greymouth zijn we naar via Hotikita naar Franz Josef gereden. Als tussenstop waren we naar een Kiwihuis gegaan waar we Kiwi’s hebben gezien (YESS!!!) en een hoop vreemde waterbeesten bekeken hebben. Bij de glaciers aangekomen konden de hikes natuurlijk niet missen dus die hebben we een paar achter elkaar geplakt om de mooie natuur met de lopend te bekijken (heel fijn als je gewend bent aan die auto). Ook de Fox glacier hebben we gezien, wat erg indrukwekkend was. Wanaka was onze volgende stop waar we lekker relaxed aan het meer van Wanaka gezeten hebben. Heerlijk om van de natuur te kunnen genieten, zonder iets aan je hoofd te hebben.

Queenstown was de plaats waar wij onze kerst gevierd hebben. Een heerlijk diner in een chique restaurant en een doe-het-zelf diner hebben onze kerst gemaakt. We hebben daar leuke mensen ontmoet, hebben de stad verkend en lekker aan het strand gelegen. Ook hebben we de lugecarts nog een keer uitgeprobeerd en zijn we nog voor een klein uurtje op stap geweest, wat het zeker waard was!

Na Queenstown zijn we richting noorden gereden naar Mt Cook, waar we in een meer gezwommen hebben (waar we heel erg naar uitkeken!). ’s Ochtends, voor we naar Christchurch reden, hebben we nog een mooie hike gedaan van 3 uur in totaal naar een prachtig uitzichtpunt van Mt Cook. We moesten naar Christchurch rijden om de auto in te leveren en daar hebben we onze back packs ingepakt voor onze volgende vlucht naar Australië. We hadden een kamer geboekt met andere, maar omdat het vrouwtje ons herkende kregen we een eigen kamer, super chill!! ’s Ochtends werden we om 4:40 opgehaald door een shuttle die we geboekt hadden om naar het vliegveld te gaan. Daar hebben we onze tassen afgegeven en zijn we in het vliegtuig gestapt naar Auckland. In Auckland moesten we 10 uur wachten op onze vlucht diezelfde dag naar Sydney, dus we hadden daar een bagagedrop gevonden, hebben onze tassen achtergelaten en de eerste beste bus naar de stad gepakt. Het voelde voor mij toch een beetje als thuiskomen en ik heb Jessy rondgeleid door de stad. We hebben lekker rustig aan gedaan, zijn wat gaan winkelen, wat gaan eten, en hebben rond 3 uur weer de bus naar het vliegveld gepakt.

Eenmaal in Sydney aangekomen hadden we al snel een taxi gevonden die ons naar de accommodatie kon brengen. De vlucht was goed gegaan, alleen we merkte wel dat de vermoeidheid begon te komen. We hadden een klein maar fijn kamertje in Sydney, met gezelschap in onze airco (duiven). Dus het was er af en toe wel warm, maar we durfde de airco niet aan te zetten omdat we niet wisten wat voor troep we dan binnen zouden krijgen… De volgende ochtend zijn we opgehaald door Mark, Linda en de kinderen (vrienden van papa en mama) en die hebben ons meegenomen de stad in. We zijn naar het Opera House geweest, Darling Harbour, Sydney Fishmarket, en ze hebben ons meegenomen naar een paar leuke strandjes en mooie uitzichten over de stad. Ook zijn we lekker wezen lunchen in een Duits restaurantje waar ik een heerlijk biertje genuttigd heb en Mark met gemak twee liter achterover goot haha. Die kon ik niet bijhouden zo midden op de dag! Het was in ieder geval wel een top dag en super leuk om met Mark en zijn familie mee te mogen

De dag erna hebben we zelf de stad een beetje verkend. We hebben een paar looproutes gedaan en hebben sushi gegeten in Hyde Park, allemaal lekker relaxed eigenlijk. Voor in de avond hadden we tickets geboekt om de Sydney Eye Tower te bezoeken wat een uitzicht beloofde van 360 graden over de hele stad. Vol goede moed hadden we gewacht tot de tijd die we geboekt hadden, maar toen we daar aan kwamen was de toren te vol om ook nog maar iemand binnen te laten… Hebben wij weer. We zijn maar terug gegaan naar ons hotel om wat slaap te pakken (wat stiekem niet heel verkeerd was). De volgende ochtend hebben we rustig onze spullen gepakt en zijn we naar de stad gegaan om een goede plek uit te zoeken om DE nieuwjaars vuurwerkshow van de wereld te kunnen zien. Daar hebben we uiteindelijk 13 uur (je leest het goed) gewacht. Gelukkig hadden ze om 9 uur nog een vuurwerkshow voor kinderen, zodat die op tijd naar bed konden. Het wachten werd dus wel ingevuld door entertainment en we waren gelukkig niet de enige dus uiteindelijk voelde het helemaal niet zo lang. Toen de klok 12 uur sloeg begon er een enorme show van vuurwerk, wat gaaf was dat! Na de vuurwerkshow zijn we terug gegaan naar onze kamer, hebben we ruim 1 uur geslapen en toen moesten we ons klaarmaken voor de busreis van 8 uur naar onze eerste stop in Australië, Port Macquire. In de bus hebben we nog wat bij kunnen slapen en toen we de bus uitstapte stond er een soort hippie klaar die ons op kwam halen en ons meenam naar zijn hostel. Dat was nog eens een goede verrassing!. We zijn die dag nog naar een Koalaziekenhuis gegaan om de donzige Australische beestjes te kunnen zien, en ja… ze blijven schattig! In het hostel zaten toffe mensen waarmee we ’s avonds op het strand cricket hebben gespeeld en een beetje mee hebben rondgehangen. We hebben onze reis wat vooruit gepland en de kaartjes geboekt voor de pretparken in de Gold Coast, waar ik (onder het motto van goede voornemens) een skydive heb geboekt!!! Zin innnnn!!

Onze tweede stop in Australië was Coffs Harbour, een plaatsje boven Port Maquire. Hier hebben lekker niks gedaan. We naar het strand gelopen, beetje gewinkeld en hebben we een milkshake gedronken op het terras. We dachten dat er wel wat meer te doen was, maar dat was niet echt dus hebben we het lekker rustig aangedaan. Maar er was super slecht weer voorspelt terwijl wij geen wolkje aan de hemel hebben gezien… niet verkeerd dus!

Eergisteren zijn we aangekomen in Byron Bay. We stapte de bus uit en wisten dat we nog een half uur moesten lopen naar onze accommodatie. Alle hostels zaten vol, dus we hadden een soort ingerichte tent geboekt op een camping. Het was een half uur lopen voordat we er waren en met in totaal 31 kilo op je rug kun je misschien indenken dat het niet heel soepel ging. Onderweg begonnen we nog te twijfelen of we wel een goede tent geboekt hadden, omdat we niks van linnen ofzo hadden, maar we hadden als noodoplossing onze zwemhanddoeken bij. Toen we incheckte wilde de vrouw achter de balie ons heel graag wegbrengen naar onze safaritent en was super enthousiast en blij voor ons dat we dit geboekt hadden (wij hadden eigenlijk geen flauw idee wat we geboekt hadden). Toen we bij onze tent aankwamen bleek het een super deluxe safaritent te zijn met alles erop en eraan. We hadden onze eigen badkamer, buiten bbq, twee-persoons bed, tv, keukentje en alles zat erin! Echt lekker om even twee daagjes alles voor onszelf te hebben. Gisteren zijn we op pad gegaan. Ondanks dat er weer slecht weer voorspelt was, zijn we toch maar het stadje gaan verkennen. De hele dag hebben we stralend weer gehad alleen ’s avonds wat regen dus dat was ideaal. We zijn naar het oostelijkste puntje van Australië gelopen, hebben gewinkeld, ijsjes gegeten en hebben zelfs nog wilde dolfijnen gezien, gewoon vanaf het land! Het was echt een topdag! ’s Avonds had Jessy wat vlees gehaald voor onze bbq en hebben we lekker buiten met een biertje genoten van het goede leven.

Op het moment zit ik in het kantoor van Greyhound, te wachten op onze volgende bus naar Surfers Paradise, onze een naar laatste stop. Morgen heb ik mijn skydive (spannend!!!) en de dagen erop gaan we ons vermaken in de pretparken van de Gold Coast.

Ik ga er nog even van genieten, want volgende week woensdag vliegen we weer naar huis toe. Dan wordt het weer wennen aan het leven in ons kikkerlandje. Maar voor nu nog even lekker genieten!

Mijn laatste weken zijn zo ontzettend snel gegaan dus vandaar hier een kleine samenvatting. Niet zo gedetailleerd, maar toch. Voor een uitgebreid verhaal en het bekijken van de foto’s zou ik zeggen, schroom niet en kom een keer gezellig langs als ik weer terug ben!