Waiheke and family - Reisverslag uit Waiheke Island, Nieuw Zeeland van Lizzy Verweijmeren - WaarBenJij.nu Waiheke and family - Reisverslag uit Waiheke Island, Nieuw Zeeland van Lizzy Verweijmeren - WaarBenJij.nu

Waiheke and family

Blijf op de hoogte en volg Lizzy

25 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Waiheke Island

Zondag (18-oct) ben ik met Jeremy (Frans), Kristina (Duits) en Yvette (Nederlands) naar Waiheke Island geweest, een eiland naast Auckland. Het eiland staat bekend om de wijngaarden en natuurlijk om de wijn die ze zelf maken. Met de ferry zijn we naar het eiland gegaan en we hebben een auto gehuurd om het hele eiland te verkennen. We hebben leuke wandelingen gedaan om van het uitzicht te genieten. Er zijn daar vele kleine strandjes die allemaal met wandelpaden aan elkaar verbonden zijn. Het eiland staat vol met huizen van een paar miljoen euro, met een zwembad in de tuin, 5 badkamers, 10 slaapkamer en een huiskamer van een voetbalveld groot, zoiets? Maar daar kan het allemaal want er woont toch bijna niemand. Daarom is het ook zo prachtig dat je ergens op een strand kan staan waar verder helemaal niemand te bekennen is.

Nadat we ieder strandje, bootje en bergje gezien hadden zijn we naar het ‘centrum’ van het eiland gegaan om pizza te eten. Vervolgens hebben we weer lekker de boot terug naar Auckland gepakt en naar huis gegaan om weer fris aan een nieuwe stage week te kunnen beginnen.

Woensdag ben ik na mijn werk pappa en mamma op gaan zoeken in hun hotel. Het was erg raar om ze hier te zien, maar wel super tof! We hebben Auckland verkend en zijn naar Piha en Karekare beach gegaan, twee prachtige stranden ter westen van Auckland waar wederom niemand te bekennen was. Heerlijk!

Afgelopen nacht ben ik samen met Mathijs om 3 uur naar Auckland gereden om halve finale van de rugbywedstrijd van de All Blacks te kijken samen met zijn moeder en tante… en ze hebben gewonnen! Dat wordt volgende week nog vroeger opstaan voor de finale (of gewoon een nachtje doorhalen natuurlijk... :D)

Vandaag hebben we Stevie opgehaald op het vliegveld, dus nu is het clubje weer compleet:) Deze week gaan we samen het Noorder eiland verkennen en heel veel leuke dingen doen!

Foto's

Cheers!