Tongariro! - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Lizzy Verweijmeren - WaarBenJij.nu Tongariro! - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Lizzy Verweijmeren - WaarBenJij.nu

Tongariro!

Door: Lizzy

Blijf op de hoogte en volg Lizzy

30 November 2015 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Na het weekend van Coromandel hebben we heerlijk een weekendje rust gehad. Een klein feestje op z’n tijd kan ook geen kwaad.. maar dan moet er de volgende ochtend natuurlijk wel uit gekaterd worden. Het plan was wel om zondag te gaan surfen waar ik erg naar uit keek. Matthijs, Sam en ik waren naar Muriwai gereden vol goede moed, maar eenmaal daar aangekomen kwamen we erachten dat de wind wel erg sterk was. Wat jammer was, maar alles liever dan meegesleurd worden in de zee.
Met mijn stage gaat alles goed. Ik ben nog steeds erg druk bezig met opdrachten en ook mijn schoolopdracht krijgt veel aandacht. En dan te bedenken dat ik nog maar drie weken stage moet lopen. Met mij en mijn nieuwe stagebegeleidster gaat het steeds beter. We vormen een team en kunnen goed samenwerken dus dat is erg fijn. Ook ben ik met een paar collega’s een kerstlunch aan het organiseren op 11 december. We gaan dan BBQ’en, spelletjes doen, een Secret Santa (cadeautje kopen voor iemand) en vooral een lekker drankje drinken en veel kletsen met als thema Crazy Christmas. Toch wel raar om kerst te vieren in november als het zo’n 24 graden is…
Afgelopen weekend heb ik weer een top weekend gehad! Op vrijdagavond hebben we lekker een drankje gedaan met het huis om de week goed af te sluiten en op zaterdagochtend om 7 uur de auto in te laden om weer een heerlijk mannenweekend tegemoet te gaan. Ik heb heerlijk in de auto liggen slapen om nog wat in te kunnen halen van de nacht ervoor. In Taupo zijn we als eerste naar de dam geweest waar ik al eens eerder was geweest, maar de anderen nog niet. Vervolgens zijn we naar het hostel gereden en hebben we een heerlijk plekje in de zon op het terras opgezocht om te lunchen. Mét uitzicht op Lake Taupo. Na het lunchen hebben de mannen een mountainbike gehuurd, maar dat zag ik niet helemaal zitten dus ik ben er alleen op uit gegaan. Er was toevallig ook een mountainbike event in het centrum van Taupo waar bij de finish een live bandje speelde. Ik heb daar heerlijk een koud biertje gedronken en genoten van de muziek. Vervolgens heb ik nog wat plaatselijke winkeltjes bezocht en gaan genieten van het uitzicht op het prachtige blauwe meer. Met als uitzicht de Tongariro crossing, een wandeling door de bergen die we de volgende dag zouden gaan lopen.
De andere meiden van Lucas Creek zouden die dag ook naar Taupo komen. Toen de jongens terug waren van het mountainbiken hebben we met z’n alle gegeten bij Hells Pizza en zijn vervolgens doorgereden naar de hot water pools om lekker bij te komen en ons voor te bereiden voor de volgende dag. Het was super gaaf om in een natuurbron te zitten terwijl het al wat donker werd en vervolgens alleen nog de sterren boven je hoofd licht gaven.
De volgende ochtend ging de wekker weer om 5 uur. Ik was er niet helemaal klaar voor maar ik had me voorbereid, lunch gemaakt, wandelschoenen aangedaan en Marijn had mij en Matthijs weggebracht naar het begin waar we de meiden zouden ontmoeten die die dag ook gingen lopen. Het was erg fris buiten toen we begonnen maar na een kwartiertje wandelen begon het al warmer te worden. Samen met Yvette begon ik aan de wandeling die begon met een vlak stuk. Het was prachtig om te zien hoe je steeds dichter bij de bergen kwam en in het midden van de natuur liep. Toen de zware klim begon, begon het toch wel zwaar te worden. Ik ben achter geraakt op Yvette en heb op mijn gemakje de bergen beklommen, wat overigens een hele gave ervaring was. Boven op de eerste top was een mooi uitzicht te zien. In de verte kon ik Mount Doom al zien (uit de scenes van Lord of the Rings). Na de klim kwam er weer een heel vlak stuk. Ondanks dat het redelijk druk was tijdens de wandeling, was het toch erg fijn om alleen te lopen. Ik heb genoten van het uitzicht en nagedacht wat ik allemaal heb gedaan, nog ga doen en op het moment aan het doen was. Voor ik de top van de wandeling bereikte had ik nog twee zware klimmen gehad, dat was het heftigste stuk. Toen ik op de top aankwam voelde ik me trots maar ook verbaasd, want ik zag Yvette na twee en een half uur weer die rustig aan het genieten was daar! Samen zijn we verder gelopen naar de Lakes en hebben daar uitgerust en lekker geluncht. We hebben samen leuke selfies gemaakt zelfs nog door de sneeuw gelopen! Toen we verder liepen kwamen we langs een vulkaan die nog actief was en waar we voor op moeste passen. Ook zat er een jongen langs de route die wat ijs op de grond had gelegd met wat biertjes erin die hij verkocht. Dat verwacht je niet op zo’n berg haha. We kwamen langs een hut waar we nog even hebben genoten van het uitzicht. We begonnen aan het laatste deel wat alleen maar naar beneden ging, wat zo’n anderhalf à twee uur zou duren. Een groot deel van dat stuk heb ik ook alleen gelopen om nog even na te kunnen genieten van alles. Het pad was rechtstreek nog geen kilometer lang, maar het pad hadden ze zo gemaakt dat je zigzaggen naar beneden moest wat ellendig lang voelde. Het pad eindigde met nog een heel deel door de bossen en jaja… het einde kwam in zicht! In totaal heb ik 6,5 over de hele tocht gedaan wat ik van mezelf nog redelijk snel vond. Aan het einde hebben we gewacht tot de rest er was en hebben Marijn, Joep en Joost Matthijs en mij opgehaald, met bloemen! Toen voelde ik me toch wel een klein beetje een held….:)
Na de wandeling zijn we naar de supermarkt gereden om een biertje te halen en hebben we even gerelaxed aan de rand van Lake Taupo voor een heerlijk voetenbad. Althans… dat was het plan, maar toen de mannen allemaal het meer in sprongen ben ik er maar achteraan gegaan voor een verfrissend bad wat ik wel kon gebruiken. We zijn naar huis gereden en hebben onderweg nog lekker gegeten. Wat was ik blij toen ik moe maar voldaan mijn nest weer op kon zoeken. Het was een weekend dat ik nooit meer ga vergeten!

Er zijn heel veel super mooie foto's, dit is maar een selectie. De rest kijken we thuis wel weer!
http://myalbum.com/album/tLlc9b8Hd8NA

Tags: Tongariro, Taupo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tongariro

New Zealand

Een enorm mooie reis maken naar de andere kant van de wereld.

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2016

Even relaxen nu

30 November 2015

Tongariro!

16 November 2015

Gaaf weekend Coromandel!

08 November 2015

Weekje vakantie!

25 Oktober 2015

Waiheke and family
Lizzy

Actief sinds 04 Aug. 2015
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 6567

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2015 - 14 Januari 2015

New Zealand

Landen bezocht: