De zomer komt eraan! - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Lizzy Verweijmeren - WaarBenJij.nu De zomer komt eraan! - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Lizzy Verweijmeren - WaarBenJij.nu

De zomer komt eraan!

Door: Lizzy

Blijf op de hoogte en volg Lizzy

27 September 2015 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Heyhey,

Wat gaat de tijd snel! Morgen begin ik alweer aan mijn 7e stageweek.

Hier een update van de afgelopen weekenden.

Het weekend na Taupo ben ik met een paar mensen naar Piha gereden. Een prachtig strand ongeveer een uurtje rijden van Auckland. Het staat bekend om de Lion Rock, een grote rots in het midden van het strand in de vorm van een leeuw. Het was heerlijk om daar lekker uit te waaien en te genieten van het mooie surfersplaatsje.

Vorig weekend zijn we met een grote groep mensen naar Rangitoto Island geweest. We moesten met de Ferry vanuit Auckland daar naartoe. Het eiland is een van de jongste vulkanen van Auckland en er staat zoveel bomen dat je het bos niet meer ziet. We hebben daar een hike gedaan naar de top van de berg en zijn in totaal 4 uur onderweg geweest om alles te zien. Wat een uitzicht heb je dan!

Afgelopen weekend was helemaal top! Waarschijnlijk een van de gaafste weekenden die ik hier ga meemaken. Om 6 uur sochtends zaten we in de auto met een prachtige zonsopgang over de skyline van Auckland. Onze bestemming was Waitomo om met een geweldige groep mensen een Black Water Raft te doen. We moesten 34 meter kaarsrecht naar beneden abseilen door de ingang van de grot... Ik kon niet meer op mijn benen staan van de angst, maar o wat was dat gaaf! We kwamen in een grot en het was pikkendonker. Het enige wat je zag waren heel veel kleine blauwe lichtjes boven je hoofd, glowwormen! De beestjes waar Waitomo zo bekend om staat. We hebben in een band gelegen om lekker door het ijskoude water te dobberen, een tokkel gedaan, een dronken polonaise gelopen (nuchter, iets met teamspirit) en heel veel lawaai gemaakt om de beestjes meer te laten shinen.

Vandaag zijn we naar Long Bay gereden om vervolgens helemaal NIKS te doen behalve bijkomen op het strand. De eerste dag voor een korte broek! (DE ZOMER KOMT ERAAN!!!) De zon is hier alleen zo fel dat je na 5 minuten helemaal rood ziet, maar dat is een kwestie van goed insmeren.

Voor nu ga ik lekker slapen. De klok is al verzet hier dus het scheelt nu 11 uur met Nederland. Morgen weer een nieuwe stagedag en mijn nieuwe collega begint morgen dus ik ben benieuwd.

Cheers,
Liz