The Great Trip of Taupo and more.... - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Lizzy Verweijmeren - WaarBenJij.nu The Great Trip of Taupo and more.... - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Lizzy Verweijmeren - WaarBenJij.nu

The Great Trip of Taupo and more....

Blijf op de hoogte en volg Lizzy

08 September 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hey allemaal,

Ik heb een leuke week achter de rug. We zijn afgelopen donderdag met de NZ internship organisatie naar een Indisch restaurant gegaan om lekker te eten met ongeveer 30 andere stagaires. Het was leuk om andere mensen te leren kennen, wel typisch dat meer dan de helft Nederlands is (niemand snapt hier dat alle Nederlanders naar Nieuw Zeeland komen om vervolgens Nederlandse vrienden te maken... RAAR). Na het eten hebben we meegedaan aan een kroegentocht om vervolgens om 12 uur naar huis te gaan omdat we de volgende dag weer moesten werken... Maar die ene kroeg die ik heb gezien was best gezellig!

Taupo was onze volgende weekendtrip op de planning. Samen met 3 huisgenootjes ben ik vrijdag na het werk in de auto gestapt in de hoop dat we er snel zouden zijn. Na twee uur in de file te hebben gestaan kwamen we erachter dat we nog steeds in Auckland waren zo druk dat het was. In totaal hebben we 5 uur in de auto gezeten om eindelijk het bordje Taupo voorbij te rijden en een hostel te bellen of er nog ergens plaats was. We sliepen in een kamer met 12 bedden, maar hadden gelukkig een aparte ruimte met 4 bedden waar we konden slapen.

Zaterdag zijn we naar de Craters of the Moon gegaan. Een parkje met allemaal geizers en craters met kokend water. Het was erg indrukwekkend om te zien hoe het water in de craters kookte. Vervolgens hebben we een heerlijke zeiltocht gemaakt over The Great Lake of Taupo. We zaten samen op de boot met allemaal toffe mensen (reizigers) en was een prachtig uitzicht over een groot meer. En we kregen wijn! Wat wil je nog meer?

Zondag hadden we wat opstart problemen na een heerlijk avondje stappen met een Duitse jongen en meisje. We naar de Huka Falls geweest en daar hebben we een paar uurtjes besteed aan wandelen en relaxen in een klein poeltje langs het pad. En natuurlijk ben ik weer onderuit geleden en lag ik bijna in een ijskoude rivier, maar gelukkig waren alleen mijn schoenen nat...

In de middag zijn we snel naar een dam gereden die om stipt 14:00 openging en een hele rivier in 15 minuten zou vullen. Dat was gaaf om te zien.

Op mijn werk gaat het erg goed. Ik loop over van het werk en had nooit gedacht dat ik ooit vergaderingen in het Engels zou houden en dan ook nog weet waar het over gaat. Maar het gaat me erg goed af! Vorige week hebben we een morningtea gehad voor het harde werken op de beurs en omdat Alice (mijn stagebegeleidster) weggaat. Ze hadden een bak vol sushi en allerlei Nieuw-Zeelandse lekkernijen gehaald. Nu ben ik alweer begonnen aan mijn vierde week stage, de tijd vliegt!

Cheers,
Lizzy

P.S. Voelt iemand zich geroepen om die heerlijke chocoladepepernoten op te sturen??? Die ga ik toch wel missen!

Foto's:
http://myalbum.com/album/3SlZ1lZme2Kn

  • 11 September 2015 - 16:39

    Jeanne Van De Wouw:

    Hoi Liz, ik lees en hoor natuurlijk van alles over je avon(d)turen. Het ziet ernaar uit dat je het prima naar je zin hebt, en als het gemis van chocoladepepernoten alles is, dan valt dat wel mee. Hier gaat alles gewoon z'n gangetje. Peter ein ik zijn net een weekje terug van onze vakantie in Friesland en noord-Holland. Lekker relaxed allemaal. Volgende week gaan we weer aan de slag, en dan is alles weer het oude vertrouwde leventje. Kelly en Jessica zijn op vakantie in Turkije en komen à.s. Donderdag weer terug. Verder niet veel bijzonders te melden. Groetjes van tante Jeanne en konsorten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

New Zealand

Een enorm mooie reis maken naar de andere kant van de wereld.

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2016

Even relaxen nu

30 November 2015

Tongariro!

16 November 2015

Gaaf weekend Coromandel!

08 November 2015

Weekje vakantie!

25 Oktober 2015

Waiheke and family
Lizzy

Actief sinds 04 Aug. 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 6574

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2015 - 14 Januari 2015

New Zealand

Landen bezocht: